ETT VANLIGT SAMTAL PÅ KONTORET 10:37

Kollega 1 (Kvinna, 40, f.d. chef, som jag är handledare åt):
Vad skulle jag göra utan dig Annika?
Kollega 2 (Kvinna 50, fackpamp):
Du är verkligen otroligt pedagogisk och vilket tålamod. Jag skulle gärna ha dig som handledare också.
((Chefen (Man, 55, strikt) går förbi))
Kollega 2 (nu till chefen):
Jag vill också ha Annika som handledare.
((Chefen stannar upp))
Chefen:
Njae, det går nog inte.
Kollega 1:
Näe, hon är min!
Chefen:
Men visst, hon är en riktig stjärna. Vi är glada att vi har henne.
Kollega 1:
Hon är värd sin vikt i guld.

Här svämmar berömmet över och Flum-Annika (27, mycket känslosam) blir lättad när telefonen ringer.

Kommentarer
Postat av: Johan

Bra utgångsläge i kommande löneförhandlingar. Gör en skärmdump från bloggen och ta med.

2007-09-21 @ 13:48:07
URL: http://stormbringer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0