MIN TUMME

Jag stukade min högra tumme när jag var i Thailand och spelade efterlängtad beachvolleyboll. Jag fick bollen olyckligt på tummen redan efter fem minuter och det gjorde så sablans ont att jag svimmade och tårarna rann. Det var inte så kul att vara helt ensam bland främmande människor men det gick ändå hyfsat.

Det gjorde ont som förväntat i ett par veckor och sen dess fungerar det mesta att göra. Men jag inser att det fortfarande kan göra riktigt ont. Som när jag ska knäppa loss säkerhetsbältet, ta på mig skorna och skära med en kniv.

Nu har jag sökt på internet för att undersöka om det överhuvudtaget kan vara någon idé att ringa farbror doktorn. Dessvärre verkar det inte bättre för det kan minsann vara både distal skada på tummens sidoledband eller en scaphoideumfraktur (alltså båtbenet) och det ska jag tala om för er att jag vill varken ha det ena eller det andra. 

Inser också att jag förmodligen förlorat all möjlighet till någon som helst ersättning från försäkringen eftersom jag inte sökt läkare vid olycksfallet. Typiskt... 
 

Kommentarer
Postat av: Ammar

Sorry för det där med tummen, det var ju lite mitt fel, lite för svåra pass... :-/

Jag kan ju trösta dig med att jag fick samma problem med tummen i Thailand, dock inte pga volleyboll.

2007-04-05 @ 18:12:21
Postat av: Ammar igen...

...Förresten, svimmade du verkligen? Missade jag helt i så fall...

2007-04-05 @ 18:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0