TÅG-FÖRBANNELSEN

Jag bokade tågbiljetten för två dagar sedan och bestämde mig för att gå tidigare från jobbet för att kunna vara uppe i Sundsvall i hyfsad tid.

Jag hade med mig fem kollin (tungt)  och hann bra i tid till tågstationen i Norrköping. Då väntade en timme i Stockholm mellan bytet. Satt i godan ro och filurade på perongen när meddelandet kom tio minuter innan avresa: Tåget är inställt!

image22


Vi fick jättedåligt med information och jag var orolig hela kvällen. Dock löste sig allt bra och ser man till resultatet fick jag åka första klass till Gävle, dock regionaltåg och drygt en timme försenad. Från Gävle blev det buss där vi fick gott om plats och inte en stopp efter vägen. Var framme strax efter tolv och då stod mamma och pappa och mötte mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0