VÄLKOMMEN KÄRA DECEMBER

Det slog precis om till december. Vintermånad. Snö. Mörker. Glitter och jul. Advent och lucia med ljus i hår. All särskild julmat som man ska längta efter ett helt år och nu äta tills man spyr. Julklappar. Stress att handla. Ångest att få. Och ångesten är redan igång. Jag har mottagit flera gåvor. Redan. Vännerna från Sydafrika. Pang pang pang. Beställde bestick från företaget. Pang. Dagen efter jag beställt fjolårets företagspresent så damp årets ner i brevlådan. Pang. Och min chef gav mig ytterligare två biobiljetter för en särskild insats. Pang. Vad ska jag köpa? Det är roligt att ge och pyssla, slå in och rimma. Men nu måste jag komma på något bra. Kort om tid, omöjliga idéer och stundande bristande motivation är en ekvation som inte går ihop. Väntar bara på första julkortet så är den cirkusen igång också... Månadens mantra: Stressa inte - njut. Stressa inte - njut.

Dagens skratt var årets julklapp här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0