SOEDRA SKÅNE

Resan utgick från Olofström där V för tillfället är bosatt. Första dagen på resan började med cruising ner till Malmö - lite shopping och god lunch på Jensens.

image561
Hungrig

Påbörjade resans motto: MINST en glass om dagen, på BO01 med delikat italiensk glass!

Vidare förbi Höllviken och den vackra stranden...

image562
V - the rockplocker
image567
Söta badhyttorna

...och en tur förbi Falsterbo och sen Trelleborg. Ett fint och tårfyllt stopp vid f.d. "svärmors" gravsten där jag planterade en ros och fick säga hejdå.

Ett snabbt stopp vid Smygehuk, Sveriges sydligaste udde.

image568

Beddinge. Här skulle vi bo för natten!

image564
Väldigt trevligt bed n breakfast, 100 m från havet

Ett glas vin....

image566
Semesteralkoholist

...och en pizza innan läggdags så blir magen glad.

image565
En av de ABSOLUT godaste pizzorna jag någonsin ätit!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här blev för mycket för mig. Jag älskar strömmingsmackan på grovt bröd vid smygehuk .. och höllviken.. där har jag bott i fyrvaktarstugan.... usch det här gav mig ångest... dom där platserna alltså... ge mig hela skåne nu på en gång!

2007-08-14 @ 12:57:35
URL: http://vanillo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0