ÄGG

Jag slöade några timmar vid Strömmen i underbar solvärme idag. Fick sällskap en stund av L och käkade lite färsk ananas som jag hade med.

När jag kom hem var jag hungrig och kände att jag var sugen på äggmackor! Det var inte alls särskilt länge sedan man kunde höra mig likställa ägg med (ursäkta uttrycken) hönsmens eller kycklingfoster. Yuck! Men nu tycker jag minsann inte så längre! Det kan ha varit i Thailand i januari som jag fick tillbaka smaken för ägg. Det smakar så gott med kokt skivat ägg på smörgås eller stekt till pyttipanna.

    

Hårdbrödmackor med ägg och lite salt

Kom även på att jag när jag var yngre inte gillade championer heller. Min bror älskade dem men jag tyckte konsistensen var så slibbig. Och nu är grillade färska championer bland det bästa jag vet. Mmm...

Visst är det tur att man kan ändra sig!?

Kommentarer
Postat av: Helena

Gott med äggmackor :)

2007-05-06 @ 21:59:11
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: Ammar

Rekomenderade tillbehör till dina äggmackor är tomat och kaviar... får jag i mig varje dag.

Hur går äggmackor ihop med Thailand förresten?

2007-05-06 @ 22:51:19
Postat av: Akinnah

Helena: Eller hur? :)
Ammar: Jag kände mig tvungen att få i mig något "matigare" än endast pannkakor och rostat bröd med sylt. I Krabi där jag bodde tidigt ingick nämligen en typ 1-frukost med stekta ägg i hotellnatten.

2007-05-07 @ 12:35:49
URL: http://akinnah.blogg.se
Postat av: Petra Ahlsten

Gillar om det du skrev! Roligt att se lite schyssta saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0