BMI

Alla pratar BMI och nästa vecka är det dags för hälsokontroll. Då passade det bra att fredagens lunch blev en hälsotallrik. Mycket groddar, färska championer och keso. Avokadon är godast och sen melonen. Vi var överens om att BMI var något med längden och vikten och att det något tal var i kvadrat. Först fick jag ett BMI på 377 och sen ett på 40,5. Nu har jag kollat upp det och hamnade slutligen på 21,5. Vilken utveckling. Det ska visst vara normalt, 21,5. Vad skönt att få bekräftelse på att man är lite normal. Vad gäller BMI i alla fall. Annars så säger jag som Cartman: Im not fat, Im just big-boned!

Kommentarer
Postat av: Elin Westerberg

Jag vet att BMI står för Body Mass Index, det är väl typ något om hur mycket fett det sitter i varje kvadratcentimeter i kroppen eller något sådant tokigt :)

2007-11-02 @ 17:22:42
URL: http://elinwesterberg.blogg.se
Postat av: Erica

I am big-boned too!! :-)

2007-11-03 @ 16:36:50
URL: http://wonderwoman80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0