TOMTEGRÖT

Förrut trodde jag att jag var laktosintolerant. Men det visade sig att jag inte var det. Jag kunde äta yoghurtglass. Nu har jag helt plötsligt insett vad mycket mjölkprodukter jag glömt bort. Som risifrutti och risgrynsgröt. Jag älskar risgrynsgröt. En kollega sa att hans femåriga son gillade risgrynsgröt. Som om det skulle hindra mig från att älska gröt. Det är inte nyttigt men gott. På ica sa han i kassan att i Östergötland äter man risgrynsgröt med sirap. Det måste jag testa sa han. Men jag gillar ju kanel och socker. Så mycket att jag råkade strö över det innan jag hade värmt gröten i micron. Så jag fick röra om allt till en slags kanelgröt. Lika gott som vanligt.

image866
Mmm...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fast mammas hemgjorda är ju så mycket godare än tuben ;)
Jag gillar inte varianten med sirap, fast alla i min familj äter så kanel+socker+sirap (allt på en gång)

2007-11-02 @ 11:53:44
URL: http://shopalot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0