BOLLPLANK

Jag är en sån som gärna pratar med folk. Inte om vädret utan mycket hellre om livet, cancer eller hur man får ett äktenskap att hålla i 37 år. De bästa att prata med är ofta några år äldre och några år visare. Även om jag insett att alla människor har sin alldeles egna intressanta historia att berätta.

Jag har en jättefin vän i en kollega i 60-årsåldern. Idag hade vi ett bra samtal igen. Hon tycker att det här med sms, mejl och blogg är så där lagomt bra för att hålla kontakt med folk men påminner mig om att det är svårtolkat. Som upplagt för missförstånd. Hon tycker att man ska träffas och prata. Det är svårt. Jag lever i dataåldern.

Min kollega tycker även att jag är för stolt. Det var lite svårt att höra men jag tror jag förstod vad hon menade och jag tror att hon har rätt. Hon frågade vem som vinner på att jag är stolt och det funderar jag på nu.

Kommentarer
Postat av: Miah

Jag och min nyaste vän Hellan hade ett samtal om det där igår kväll. Eler kanske inte riktigt om det där men nästan. Vi var båda överens om att om man kommunicerar är det lättast om båda har samma modersmål för då förstår man alla nyanser i ett samtal än om man pratar engelska och den ena har det som modersmål men inte den andra. Då tror vi att det är svårt att se alla nyanser i samtalet om man inte har eng som modersmål..typ. Och naturligtvis irl samtal. och jag tror oxå på att vi människor måste släppa lite på datorn, sms och allt vad det heter och prata mera. Och det kommer från tjejen som inte gillar att snakca i telefonen utan hellre skickar sms :)

2007-10-05 @ 10:18:39
URL: http://miah.blogg.se
Postat av: Akinnah

Miah: ...skrev hon i ett långt inlägg i bloggen... Humor ;)
/ Annika

2007-10-05 @ 10:38:25
URL: http://akinnah.blogg.se
Postat av: Miah

Ja, det blev ett ganska långt inlägg :D

2007-10-05 @ 15:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0