BLUFF ELLER EJ?

Just nu sitter jag och funderar om jag blir lurad av tele2 eller om det bara är jag som inte förstår tekniken.

Kan du hjälpa mig?

Här är förutsättningarna:
-Jag har tele2vision som digitaltv-leverantör. Jag har ett abonnemang och betalar för en digital-box och två "paket" (nöje och sport). I min box finns ett kort. Allt fungerar som det ska... frid och fröjd.

-När jag köpte nya tvn så har den en inbyggd digitalbox, dock ingen kortläsare. Jag testade att koppla bort digitalboxen helt och satte således endast antennkabeln från väggen till tvn och ALLA KANALERNA FUNGERADE (utom Sportexpressen).

-När jag ringde till tele2 (förväntade mig iofs inget rakt svar) och frågade vad som skulle hända om jag sa upp mitt abonnemang så påstår tele2-killen att jag enbart skulle ha kvar ettan, tvåan, barnkanalen och svt24. Att jag nu fick in alla kanalerna skulle bero på att de skruvat upp signalen till mig.

I min värld så tänker jag att tele2 kan styra över digitalboxen och deras kort. 
Kan de verkligen styra över signalen som går från antennen in i min lägenhet???

/ Inte-så-bra-på-tekniska-pryttlar-Akinnah

Kommentarer
Postat av: Guc

Jag förstår inte varför den tekniska supporten skulle försöka lura dig, då de knappast får någon provision. Det känns onekeligen mycket skumt att det skulle fungera på det sättet. Jag tror ändå att personen i andra luren ljög för/lurade dig. Ett tips är ju att kolla vad dina grannar har för kanaler, kanske är så att hyresvärden har ordnat kanalerna? Jag är inte heller så haj på sånt här...

2007-09-08 @ 16:59:59
URL: http://lenabenpaleinar.blogg.se
Postat av: Camilla

NEJ!
Jag jobbade lite med sånt där förut. De kan inte göra något åt signalen. Vi har en hilma massa kanaler här vi uttaget bara, det har Riksbyggen fixat, inte någon levernatör.
Jag tror du har de kanalerna även om du säger upp boxen och kortet, de vill bara inte säga det. De förlorar pengar då...Håller med förra inlägget, plinga du på hos din nya granne och fråga vad han har :)

2007-09-08 @ 18:17:23
URL: http://shopalot.blogg.se
Postat av: Camilla

Pratade med en gammal jobb kompis igår, hon jobbar för Viasat. Det är inte sant det där med att skruva upp signalen - Det går inte!! Säg du upp ditt abonemang

2007-09-09 @ 08:58:32
URL: http://shopalot.blogg.se
Postat av: Akinnah

Åh vad söta ni är som hjälper mig!
TACK! Jag ska kolla med grannarna...

2007-09-09 @ 15:11:56
URL: http://akinnah.blogg.se
Postat av: Guc

För övrigt så har Sportexpressen bytts ut mot TV 4 Sport, har jag hört.

2007-09-09 @ 16:16:51
URL: http://lenabenpaleinar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0