MED SMÖR OCH SOCKER

Det luktar nygräddade pannkakor i trapphuset. Ibland låtsas jag att jag har sällskap hemma. Att det står nån i köket och steker något gott på spisen. En manlig välluktande person som jag kunde omfamna bakifrån och snosa i nacken. Nån som frågar vad jag vill dricka till och om jag kan tänka mig att duka fram tallrikarna. Nån att diskutera livets alla små frågor med. Nån som tittar lite snett på mig när jag larvar mig framför spegeln till musiken men som sen gör mig sällskap och är lika tokig själv. Nån som talar om för mig att jag är smal när jag känner mig tjock. Nån som tycker om mig trots att jag pratar högt för mig själv på olika dialekter när ingen hör. Nån att skratta tillsammans med...

Var kan man få tag i pannkakor så här dags?


Kommentarer
Postat av: Johan

No offence, men det verkar inte vara pannkakor som du är i behov av.

2007-09-28 @ 08:23:59
URL: http://stormbringer.blogg.se
Postat av: lisa fisa

Fint skrivet, som taget ur mina tankar. Fast pannkakorna kunde vara vad som helst som är ätbart :)

2007-10-26 @ 23:28:56
URL: http://lisenfisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0